viernes, 15 de abril de 2011

La paraula incorrecta

Hui m’he llevat tard i amb els ulls pegats, com si una força estranya volguera que dormira unes hores més encara. He alçat el cap i he vist a la paret d’enfront del meu llit un quadre naïf, un quadre en el que hi havia escrita la paraula ‘l’amitié’ i baix del mot màgic apareixien dos persones besant-se i fent-se carícies que poc tenien a veure amb una amistat convencional d’eixes d’anar-te’n de canyes o jugar a cartes en estiu.
Quines coses, eh? ‘L’amitié’, però et bese amb ganes!
 Li he preguntat a ma mare que d’on havíem tret el quadre i m’ha dit que va ser un regal d’una tia francesa i que ja te més de 15 anys, que l’havia retrobat a casa la iaia, li havia semblat bonic i m’he l’havia posat ahí, a la pared d’en front del llit per suplir la falta de l’altre quadre que em vaig endur a València quan va començar el curs.
Jà,15 anys! Resulta que fa 15 anys tenien els mateixos problemes que tenim avui dia. No canviem ni a tirs, eh?
Moltes vegades m’he preguntat per què no li posem a cada cosa el nom que li correspon? Per què ens resulta tan difícil?
Si dos persones es besen amb eixes  ganes botges i s’apreten l’un contra l’altre amb una passió que fa que l’autora de la pintura es veja obligada a dibuixar cors rojos al voltant de la parella...  anomenar ‘amistat’ a la relació és com dir que el cel hui es morat, mentida!
Però no sé que faig teoritzant sobre açò, sent jo la primera que no té clar la nomenclatura de les seues relacions personals. En fi...
M’agradaria parlar amb la noia vestida de rosa del dibuix per dir-li que fóra valenta, que li digués al noi que lo seu no és una simple amistat, que ella vol més d’ell i que no vol besar-lo més si la cosa va a restar així, encara que li coste.
També voldria xerrar amb ell i explicar-li que no és dolent dir-li a una persona que la vols i que significa per a tu coses més importants i profundes que la resta de gent que et rodeja, que t’agrada abraçar-la per les nits, l’olor que fa i que s’enfade amb tu per eixes bovades que sempre acaben bé perque saps com fer-la riure.
...
Acabe de decidir que no m’agrada el quadre, és bonic, però no té les coses clares. Sí,sí, el quadre no té clares les coses i no vull coses incertes al meu voltant. El llevaré tan prompte com puga...perque em fa pensar i no vull, em negue.
Tal vegada el modifique i borre la paraula ‘amitié’ i pose en el seu lloc ‘liberté’ o quelcom paregut...ja vorem.
Però, lo realment ideal seria que triaren els dos amants la paraula que volem a sobre d’ells,no us sembla?
 Què pena que no puguen parlar i dir-se que, en lo seu, l’amistat no és més que un principi d’algo molt més gran i que la pintora no ha sabut veure que als seus ull brilla una altra paraula.


1 comentario:

  1. Els problemes que es produeixen solament per no dir el que sentim, eh?
    Jo crec que tens raó, que les coses s'han de deixar clares, per molt que ara estiga de moda això de dir que totes eixes coses sols són simples etiquetes.
    Continua així Carolina, que un dia d'estos et tenim ja contractada al País! ;)

    ResponderEliminar