miércoles, 16 de febrero de 2011

Fill: jo em vaig casar al McDonalds!

Jo era conscient de que el Mc Donalds formava part de les nostres vides; de les vides d’aquells que varem nàixer després de que el “comics” de la platja de Gandia fóra l’únic burguer proper i de les vides dels que quan varen ixir del ventre matern vegeren ja, a cada cantó, un d’aquests restaurants de menjar basura -bé, crec que prefereixen que els anomenem restaurants fast food, perque si el nom és en anglès té més glamour, clar-.
Em de reconèixer que aquesta cadena ens ha proposat sempre una gran alternativa barata als joves universitaris com jo, que estem pelats i no podem permetre’ns posar-nos sibarites.
Però hui m’he quedat de pasta de moniato, si més no.
He llegit en un conegut diari d’àmbit nacional  que ara el que més de moda està a la Xina és celebrar bodes al Mc Donalds, sí, sí, al lloc eixe tan elegant i perfumat de roses que sempre hem vist com a ideal per a celebrar grans esdeveniments, bah!

Jo la vec feliç, eh?

El pla no està tan malament, i és que casar-se costa molts diners, ací i a la xina,  i els pobres Xinesos estaven ja cansats de treballar(com a xinos, mai millor dit) per poder costejar-se la celebració de la seua feliç unió matrimonial. Moltes vegades, declaren els afectats asiàtics amb cara de circumstància,  es veien obligats inclús a demanar préstecs per a oferir una cerimònia amb un banquet tradicional que agradara a la família. Es veu que els Xinesos també tenen por a la família política, la volen tindre contenta des del minut 0; no som tan diferents com pretenen fer-nos creure, doncs.
El cas és que la cadena més famosa d’hamburgueses i altres productes igual d’oliosos  no ha volgut deixar passar la oportunitat de fer diners amb aquesta nova moda que ha nascut i ha ideat un pla de boda i inclou per un  preu “de risa” el menú, les invitacions i la decoració del local. Uuoohh! Ja m’ho veig: una petita sala amb flors, cadires de plàstic grogues i roges, pallassos dibuixats a les parets; el que es diu un lloc “guapet”, vamos.
Però en el fons, què més dona?
Segur que es disfruta igual el dia dinant al Mc, amb els novios vestits de blanc, rodejats de ketchup, creïlles refregides, Coca-Cola desbravada i el intent de pastís de poma que proposen a la seua extensíssima carta.
I per això jo em mostre a favor de la proposta de la cadena i llance des d’ací un missatge: que ningú deixe de casar-se, si així ho vol, per falta de diners per pagar el convit. El McDonalds us obri la porta de les seua sales, no serà el millor lloc del món, no serà el Bulli, però xico...és lloc!
Ara coneixent lo pomposos que som nosaltres els espanyolets crec que aquesta proposta es resistirà a aparèixer alguns anys més al nostre país...perque clar les fotos no ixen tan boniques!


Mira que monaeta, el cartonet en el nom de la parella i tot...
si és que...

No hay comentarios:

Publicar un comentario